1000 myggbett, solblind och varma kvällar

 
 
Hejsan! 
Nu var det jätte längesedan jag bloggade och detta beror på att förra fredagen tog jag och min familjen bilen till Italien. Jag hade tänkt att göra ett inlägg innan vi åkte, men jag hade fullt upp hela tiden. Jag ska också på ett läger nästa vecka, men jag ska göra några tidsinställda inlägg med alla bilder från Italien.
 
Som sagt, förra fredagen åkte vi ner till Italien. Vi åkte 9 på morgonen och kom fram runt 2 på lördageftermiddag. Men då hade vi tagit en färja som tog 6 timmar, vi stannade för att sova i några timmar, matpaus, toalettpaus och en del köer, så bilen rullade inte hela tiden. 
Vi bodde på ett litet hus-hotell som hette Michelangelo i Bibione. Bibione var en riktig turist stad. Det var turister vart man än såg och hotell överallt. I det området vi bodde i fanns det 2 pooler och jag och min syster badade minst 2 gånger per dag. 
Sängarna var som tegelsten, men det gjorde inte mig någonting, jag sov lika bra för det. Och varje morgon när man vaknade hade jag minst 10 nya myggbett.
 
Vi åkte även ut på två utflykter som mamma och pappa hade bokat in oss på. Den första utflyckten var att åka till två olika vingårdar och den andra var att åka tillbaka till en av vingårdarna och äta en traditionell femrättig Italiensk middag. Fast det var typ egentligen 7 rätter. 
Det fanns också ett tivoli några minuter från vårt hus, så dit gick vi en kväll. Jag och min syster åkte en berg-och-dalbana som gick jättesnabbt och man fick ont i nacken av och så gick vi in i ett hus med massa konstiga vägar.
 
Denna veckan har jag även varit solblind, 2 gånger! Det var väldigt jobbigt! Första gången var halva måndagen till halva tisdagen och andra gången halva fredagen, men då visste vi hur jag skulle bli av med det, så då hade jag det inte lika länge.
 
I går tog vi bilen hem igen, vi åkte runt 6 på morgonen och kom hem 5 imorse. Jag var jätte pigg men jag somnade så fort jag lagt mig i sängen. Jag vaknade runt 20 över 11 och jag ligger fortfarande kvar i sängen. Men nu ska jag gå och spela wii eller nått. 
 
Det har varit en jätte bra vecka och jag skulle jätte gärna åka tillbaka någon gång! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: