Mina djur

 
Låt mig presentera min hund Pepsie. Pepsie är en blyg, helgosig, halvblind Shetland sheepdog på 5 år. Hennes "färg" är Blue merle, men hon är inte bokstavligen blå, utan blå/grå av något slag.
Vi fick hem henne på sveriges nationaldag när jag gick i trean, och har haft henne sen dess. Pepsie föddes med en ögonsjukdom, därför har hon tappat synen på ena ögat (inte helt, men nästan).
Pepsie älskar att spela fotboll, springa, gosa och att bli kliad på magen. Så fort man kanske bara ska klappa henne lite på huvudet slänger hon sig ner på rygg så man ska klia magen isället.
Hon gillar inte vatten, för hon blir jätte sur när man tvingar henne att bada, bli duschad eller att gå ut i regnet. Då står hon bara där och tittar på henne som om man vore helt dum i huvudet.
Pepsie är en av dom finaste hundarna jag vet, och min bästa vän.
 
(Jag hade tyvärr ingen ny bild på Tova, så det fick bli en gammal :( )
 
Mitt andra husdjur heter Tova. Tova är en bondkatt på 2 år. Hon gillar att rivas, bitas, ge riktigt ordentliga bitchblickar och att vara almänt sur... Okej, det var inte helt sanning men nästan. Tova är ingen kelkatt. Hon vill helst bli lämnad ensam, men när hon är trött och väl känner för det kan hon komma smygandes till mig för att bli kliad på huvudet.
Hon har hela sitt liv varit en utekatt. När hon var mindre och inte fick gå ut, satt hon i fönstret dag ut och dag in och längtade tills hon fick gå ut. Nu för tiden när hon vill gå ut sätter hon sig vid dörren och jamar tills någon kommer och öppnar för henne. Bortskämda katt... Men jag måste ju bara säga det, att jag gillar henne riktigt mycket ändå!
Postat av: Sanna

Åh vad fina! :D

2012-10-24 @ 21:20:05
Postat av: Louisa

Vad söta! ;*

2012-10-25 @ 16:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: