Elite Cheerleading Championship, resan dit + dag 1

Hejsan! Jag kom hem från Tyskland igår, och åh så bra det har varit! Jag hade tänkt att skriva ett inlägg nu om hur jag hade det på resan dit och på första dagen. Dag 2 kommer i ett separat inlägg imorgon!
 
Klockan 4:30 mötte jag mitt lag på Shell macken vid Nils Ericsson treminalen och hoppade på en hyrbuss mot Tyskland.
Jag och ascoola busschaffisen Bosse.
 
På färjan.
 
Bästisarna ♥
 
1. Cornelia  2. Izabell  3. Julia  4. Althea & Cornelia
 
Hahaha vi åkte förbi ett lass med grisar, undra vad dom ska göra i Tyskland....? Usch hemska tanke haha 
 
 
 
Gullisar. Dom flesta sov mestadelen av resan, förutom jag, för jag har så otroligt svårt att sova på bussar.
 
Vi kom fram, chekade in, sprang till ett passande matställe för att inte svälta sönder och sedan skynda tillbaka till hotellet för att koppla in wifi på mobilerna i lobbyn.
 
På lördagen vaknade vi tidigt och åkte iväg till Movie Park där tävlingen skulle hållas. Movie Park är ett nöjesfält som Liseberg, fast större. Vi skulle ju möta 38 lag och varje lag innehåller cirkus 20 pers, och det var inte den enda kategorin, så det var ju folk överallt! Jag har nog aldrig sett så många cheerleaders på ett och samma ställe...
Tävlingen gick jättebra, vi kom på en fäjrdeplats av 39 lag. Dom 5 bästa lagen kvalificerades till dag 2, vilket menades att vi var kvalificerade. Det enda problemet denna dag var att det var jätte kallt, men vi överlevde.
 
Trött Lovisa.
 
Vi åkte till hotellet, gick ut och åt (Denise lyckades göra sönder soffan på returangen, hahahahaha), gick tillbaka för att titta på Eurovision Song Contest och sedan gick jag och la mig med huvudvärk. Men inte orkade jag deppa över det, jag hade haft den bästa dagen på länge.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: